header

header

Monday 24 March 2014

THREE more weeks to go!

weehooo! Assalamualaikum semua hee. Alhamdulillah pejam celik pejam celik, 3 minggu je lagi Latihan Industri ni nak berakhir.. Alhamdulillah dapat stay sampai pemantau datang.. Alhamdulillah juga dapat pemantau yang Teramat sangatlah sporting.. "Okay kira lulus lah awak" hahaha yeahhh Alhamdulillah.. tapi.... belum lulus sepenuhnya lagi.. report tebal nak mampuh tu tak siap lagi.. presentation pun belum buat lagi.. another bebanan okay bagi dekya.. tapi apa boleh buat.. takkan nak stop bertempur saat-saat akhir kann..

hmmm macam-macam ujian yang Allah uji dekya.. InsyaAllah dekya akan ambil semua ujian tu sebagai pembangkit semangat dekya untuk terus berjuang.. Kalau tak ada halangan, InsyaAllah dekya akan buktikan dekat semua orang yang jkdshfdgtjshadfj tu yang dekya akan berjaya.. Bukan dorang je boleh berjaya.. Dekya akan buktikan.. InsyaAllah dekya takkan sesombong, sebongkak, seangkuh dorang..

YaAllah, permudahkan segalanya YaAllah.. permudahkan lah ujian yang kau berikan kepada kedua ibu bapaku. Dekya dah tak sanggup nak tengok air mata mama yang mengalir.. Dekya dah tak sanggup nak tengok raut wajah ayah yang risau.. Dekya dah tak sanggup nak tengok ayah kurang selera makan.. dengan adik Dekya yang baru je nak mengenali dunia ni .. Hmm nasib baik lah diaorang masih kecil.. Diaorang tak tahu apa yang terjadi sekarang.. Biarlah adik-adik Dekya tak tahu.. Biarlah diaorang anggap yang kita tengah jalan-jalan..

Kenapa kejam sangat? hmm manusia sekarang dah tak mementingkan darah daging sendiri.. Yang mereka pentingkan hanyalah harta dan duit mereka je.. Mana pergi nilai-nilai yang dah pun dipupuk dari dulu lagi?  Mana pergi keakraban sebuah keluarga? Mana pergi semua yang telah diajar oleh mak and ayah dulu? ke mana semua tu pergi? Tong sampah? Kalau lah Dekya ni diberi kebenaran untuk bersuara, ya tanpa segan silu Dekya bersuara.. Tapi atas permintaan mama ngan ayah, Dekya tak buat semua tu.. Dekya sabar, InsyaAllah satu hari nanti akan ada hikmah yang besar untuk keluarga kita mama. InsyaAllah akan ada kebahagiaan yang tak terhingga untuk keluarga kita ayah .. Mungkin orang nampak kita macam tak ada apa-apa. Mungkin orang nampak kita macam tak kisah.. Tapi orang tak tahu apa yang kita alami..

Alhamdulillah, sepanjang Dekya diuji dengan dugaan yang berat ni.. Allah kurniakan seorang Hamba Allah yang selalu ada dengan Dekya, yang selalu membangkitkan semangat Dekya, yang tak pernah putus asa untuk buat Dekya senyum balik seperti dulu, yang langsung tak tahu penat lah layan perangai Dekya yang macam tunggu anak tak balik-balik ni haha.. Thanks dear, for everything.. Seriously, Dekya tak dapat nak balas balik apa yang ajid buat untuk Dekya.. Dekya rasa serba salah pun ada, sedih pun ada, gembira pun ada, terharu pun ada hehe.. Thanks sebab sanggup datang all the way from Banting ke kajang semata-mata untuk ambil Dekya, bawa Dekya keluar untuk hilangkan stress Dekya.. Then bila dah keluar, Dekya pula yang mengada tahap cipan taknak balik haha.. Awak pun sabar je dengan mengada Dekya ni haha.. Teman lagi sampai pukul 8 malam kadang-kadang 9 haha.. Hantar Dekya balik lagi.. Then kena gerak balik Banting balik.. YaAllah, bila ingat balikkan.. Dekya rasa bersalah sangat.. Dah lah awak naik motor bukan kereta hee.. Jalan balik Banting pula, awak lalu Highway SKVE yang sangat gelap dan misteri tu haha.. aloooo kesiannyaaaaaaa.. Okay promise lepas ni tak buat lagi dah hee.. InsyaAllah ~ buat kadang-kadang je .. hahaaa





"Biar orang buat kita, kita jangan balas balik. Biar orang mengata kita bukan-bukan, kita jangan memaki orang tu balik.. Biar orang pandang kita rendah dekat dunia, InsyaAllah di akhirat nanti akan ada yang menolong kita.. Kita perlu bersabar sikit je lagi.. InsyaAllah semua ni akan selesai.. Ingat! Allah S.W.T sentiasa akan ada dengan kita :')"

publish!



No comments:

Post a Comment